Ecuador-2015.reismee.nl

Ziekenhuis

Ziekenhuis woensdag 24 juni 2015 t/m ??

Nu het verhaal dat al heel de vakantie speelt en wat we nog niet gemeld hebben maar waarvan we ook niet wisten dat het zo zou gaan lopen en impact zou gaan hebben.

Om te beginnen ik voel me goed en ben in goede handen.

Vanaf de eerste dag heb ik al last van mijn linkerbeen, maar dacht dat mijn spieren gewoon geen zin hadden. 2 weken geleden was ik daar ook al voor naar de fysio geweest. Ik kon moeilijk op mijn volle voet staan, maar als ik wat gelopen had dan ging het steeds beter. Conclusie dat zal wel overgaan.

In het vliegtuig hadden we heel veel been ruimte, en heb ik steeds een kussentje onder mijn voeten gehad, zodat die voeten steeds in beweging bleven.

Op de boot kon ik op een gegeven moment alleen nog maar op mijn tenen lopen, maar ja daar heb je ook weinig beweging. Het snorkelen ging prima en daarna kon ik we weer op mijn been staan; een vorm van therapie dus.

Zo ging het op en af met soms wat pijn en soms wat verkleuring maar dat trok steeds met een paar uur wel bij; dus nog niets aan de hand.

Na de Galapagos hadden we een overnacht in de stad en daar kreeg ik steeds meer pijn en moest pijnstillers gaan gebruiken. Maar ja we gingen door. We hadden al wel besproken dat we er na de jungle naar zouden laten kijken, want dit was ook niet alles.

Bij aankomst in de Lodge had ik behoorlijke pijn en het lopen ging steeds moeilijker. Ik ben lekker op bed gaan liggen. De volgende ochtend was mijn been hard, gezwollen en warm en deed het veel pijn. Diverse mensen hebben er naar gekeken en die kwamen tot de constatering dat het el eens trombose zou kunnen zijn. Ja, leuk. Maar we zijn net hier en dan zou ik al weer terug moeten. We hebben het aangekeken en met pijnstillers ging het goed. De boottocht naar het dorp hebben we dan ook meegedaan. Zolang ik maar niet liep was het ok. Daarna wel met de gids besproken wat de risico's en opties zijn voor een evacuatie. Die waren er gelukkig wel. We besloten om te blijven en het af te kijken, De wandelingen heb ik niet meegedaan, maar Frans wel. De volgende ochtend kon ik nog minder en verkleurde mijn been nog meer. Dat was het teken dat we echt weg moesten en niet tot het einde moesten wachten. Het plan was nl om dan nog naar Quito terug te vliegen en het daar te laten onderzoeken. Nu zijn we met een turbosnelheid met de boot naar de bus gebracht en die heeft ons afgezet bij het ziekenhuis van Lago Agrio; ergens in de uiteinden van Ecuador.

Het ziekenhuis is prima, schoon, moderne apparatuur, goed eten en met handen en voeten en tolk (duits) komen we er uit. Conclusie van de onderzoeken is dat het trombose is. Dit zal zich waarschijnlijk helemaal herstellen maar dat heeft tijd nodig. Prognose is 7 dagen volledige rust in het ziekenhuis, mag mijn bed niet uit. Daarna mag ik nog 14 dagen niet vliegen. Dus voorlopig komen we nog niet naar Nederland.

Maar het gaat nu goed, ben onder controle en de pijn is al minder. Frans heeft vannacht bij me geslapen maar gaat voor de rest van de week wel naar een hotel hier in de stad. De reisorganisatie hier in Ecuador helpt ons daarbij; zij hebben ook iemand die Nederlands spreekt, dus dat maakt het allemaal wel wat gemakkelijker.

Als we meer weten dan laten we het jullie horen

Reacties

Reacties

Katja

Wat een tegenvaller, heel veel sterkte!

Joland,Jan,Mike en Anouk

Wat een pech, heel veel beterschap.

Anne-Marieke

Vervelend voor jullie dat je nu trombose in je been hebt gekregen. Beterschap en ik hoop dat jullie over een paar dagen weer iets meer " bewegingsruimte " krijgen om ecuador te ontdekken.

Annette&Rob

Jesus Monique, wat een pech!!! Heel veel sterkte en beterschap. XxX

olga

Oh,wat vervelend, zeg! Beterschap en sterkte

marc & esther

Heel veel beterschap. Doe rustig aan

Guuske

Hè Monique, wat vervelend!! Heel veel sterkte en beterschap. Groeten Guuske

Carla & Arno

Wat ben je toch een pechvogel. Jammer van jullie mooie reis. Heel veel beterschap.

Hiep

Wat vervelend, zeker tijdens je vakantie. Veel beterschap.

Jack

Wat zuur dat dit nu gebeurt. Beterschap

groet
Jack

Jean-Paul & Mandy

Jeetje Monique, wat een ontzettende pech. Heel veel beterschap en hopelijk een snel herstel. Liefs XxXxX

coby

hoi Monique en frans
wat een pech, van harte beterschap en veel sterkte voor jullie beiden. Misschien dat jullie na de week bedrust met de auto toch nog iets kunnen gaan doen. Groeten Ma/Pa

Gino

Jemig de pemig Monique,

Sommige dingen kun je niet plannen. Hopelijk kun je het een weekje volhouden om niet veel te doen.

Heel veel beterschap!!! En daarna weer volop genieten.

Groetjes,
Gino

Ibrahim

Sterkte en beterschap Monique.

David

He wat vervelend voor je, sterkte ermee

Groeten David

Gerrit

He wat vervelend, goed dat het onder control is en overgaat!

Jonathan

Jeetje Monique, zobleef je weer van alles.

Hopelijk ben je snel weer hersteld en kunnen jullie weer genieten van al het moois daar.

Beteschap.

groetjes,

Jonathan

Ton van Sprundel

Wat een pech weer! Ik hoop dat het snel verbetert. Veel sterkte!

Annet

Hoi Monique, Beterschap!
En hopelijk kun je in je 14 dagen 'Ecuador arrest' nog een beetje genieten van dat mooie land.

Groetjes
Annet

robert

Hi Monique, beterschap hoor. Jammer dat het net op zo'n mooie reis gebeurt

Tessa Korevaar

Monique,

Wat een tegenvaller zeg! Hopelijk knap je snel op en kunnen jullie uiteindelijk toch nog/weer een beetje genieten van Ecuador.

Groetjes en heel veel beterschap,
Tessa

Bart

beterschap, Monique!

Niels

Jeetje, dat klinkt allemaal niet te best Monique. Had je nog geen stoere verhalen genoeg? Ik wens je heel veel beterschap en geen gekke dingen doen. Gewoon RUST! houden. Groeten ook aan Frans.

Niels

Jonas

Vervelend voor je Monique.

Sterkte en beterschap uit 'kamp Noord'

Susanne

Snel weer opknappen! Niet stiekum uit bed gaan hoor???? gelukkig heb je een e-reader! Sterkte en beterschap. Ook succes voor Frans

Mariette

Vervelend dat dit nu moest gebeuren tijdens jullie prachtige reis. Heel veel beterschap en goed luisteren naar de artsen. RUST houden!! Sterkte ermee. Groetjes van ons 5jes

Jan en Kitty

We leven met jullie mee, wat jammer dat het zo moet lopen wij wensen Moniqe spoedig beterschap en voor Frans veel sterkte .
lieve groeten van Jan en Kitty.

hans en marion

wat een pech voor jullie samen, monique sterkte gewenst de komende dagen op zo'n grote witte steriele kamer in je uppie.

Paul en Eveline

Hi Monique,
Jeetje wat een tegenvaller zeg!! We leven met je mee hoor.
Beterschap en hou je maar goed aan de voorschriften van de artsen!!
Wij wensen jullie veel sterkte.
Lieve groet, Paul, Eveline en Thomas

Minka

Hoi Monique,

Wat heb je weer een pech. Heel veel beterschap en een goed herstel.

Groetjes,

Minka

Marianne

goed om te lezen dat je in goede handen bent, heel veel sterkte en rustig aan he !

Kees van Nimwegen

Hoi Monique,

Gelukkig heb je nu goede zorg en kun je hopelijk snel herstellen. Beterschap! Zal wel even wennen zijn voor je om zeven dagen absolute rust te moeten houden. :-)

Groet,
Kees

Olga

Hoi Monique,
Elke dag wordt het steeds stapje dicht bij het herstel. Hopelijk komt het helemaal goed binnenkort. En nu,heb jij ook een unique ervaring - communiceren zonder taalkennis! Toch redden jullie zich prima!Knap, hoor.
Groetjes,
Olga

Gert

Van harte beterschap Monique!

Nicole Amelink

Hoi Monique,

Jeetje vervelend!!! Heel veel sterkte en een spoedig herstel!!! Beterschap.

Groetjes Nicole

Mark

jemig.. beterschap!!

Lia v.d. Kloos

Hoi Monique,

Heel veel beterschap! Hopelijk gaat het herstel voorspoedig en kan je nog wel een beetje genieten van de vakantie.

Groetjes Lia

Niels

Heel veel sterkte toegewenst, Monique!

Morten en Sas

Jeetje Monique, wat een pech hebben jullie toch weer! Gelukkig ben je zo te lezen in goede handen, maar dit is toch niet zoals je je vakantie door wilt brengen en zowel voor jou als ook voor Fransje erg vervelend! Heel veel beterschap en dikke knuffels van Dewi en Kyan

Nico

Oh nee toch! Beterschap Monique.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!