Ecuador-2015.reismee.nl

Ziekenhuis update

Update 27 juni 2015

Als eerste bedankt voor de vele belangstellende reactie op de site, sms en whatsapp. Monique vind het erg leuk om ze te lezen!

Het gaat langzaam aan wat beter met Monique. Met de nadruk op langzaam; in ieder geval minder snel als ze had gehoopt. Het linkerbeen is al minder dik, maar staan en lopen blijft pijnlijk. Ze moet vooral rust houden (liggen) met het linkerbeen omhoog. Hierdoor duren de dagen wel erg lang.

Ze wordt in ieder geval prima verzorgt in Hospital Gonzalez (privekliniek met duitse roots). Het ziekenhuis is redelijk nieuw en ziet er uit als het enige gebouw in het stadje wat wel is afgebouwd. Alleen aan de electra moet nog wat gesleuteld worden!

Iedereen is super vriendelijk en probeert een praatje maken; maar hier hebben we toch echt een taalbarriere met de schoonmakers, de catering (3 prima maaltijden per dag) en de meeste zusters. Gelukkig spreekt de behandelend arts een beetje engels en is er een duits/engels sprekende jongen aanwezig (zoon van de duitse eigenaar) die elke dag even binnen komt lopen. De behandelend arts heeft tevens contact met een spaans sprekende arts in Nederland. Deze houdt ons verder ook op de hoogte. Allemaal prima geregeld dus.

Ik zit inmiddels in een hotel het centrum van Lago Agrio, een klein oliestadje aan het einde van de wereld (of het begin van de amazone). Als je de Lonely Planet er op naslaat is het plaatsje waar je niet wilt zijn: “This seedy, gray town pulses with the life of the oil industry, a chaotic market, dusty streets, thick traffic and gritty bars. Border tows such as Lago Agrio have become safe havens for Colombian guerrillas, anti-rebel, paramilitaries and drug smugglers”. Zoals ik het ervaar valt het allemaal reuze mee. De mensen zijn in ieder geval vriendelijke en behulpzaam en ik heb me nog geen moment onveilig gevoeld.

's-Ochtens loop ik in ongeveer een half uurtje naar het ziekenhuis. Onderweg doe ik wat inkopen bij een bakkertje en een kleine supermarkt, De dag wordt verder gevuld met wat spelletje (kaarten en yahtzee), lezen en internetten in de lobby van het ziekenhuis. Op de kamer is er geen internet. De tv (flatscreen met analoge beeldkwaliteit) geeft maar weinig boeiends. De hele dag staat de enige engels-talige zender, “classic” op. Alle klassiek clips uit de jaren 80 worden weer eens de ether in geslingerd. Een feest der herkenning!! 'Aan het einde van de dag ga ik in een nabij gelegen restaurantje wat eten en rij met de bus voor $0,25weer terug naar het hotel.
s-Avonds moeten we hier natuurlijk naar de Copa America (voetbal) kijken. Dat is hier niet te missen.

Annemarie Kroon

Hoi Monique,
Tjonge, dat is niet wat je wilt. Je verheugt je op een leuke vakantie en je komt in het ziekenhuis te liggen met een zeer been. Gelukkig dat jullie wel de Galapagos eilanden al bezocht hadden. 't Klinkt alsof je goed verzorgd wordt. Dat is fijn. Ik hoop dat je been snel beter wordt en dat je snel naar huis mag.
Veel beterschap, probeer rustig aan het doen (:-), en we zullen aan je denken!
Groetjes,
Annemarie

Sas, Morten, Dewi en Kyan

Hoi Monique en Frans,

Jemig, dat is even een andere ervaring van de vakantie! Dat zal niet meevallen om nu daar zo stil te moeten liggen! En voor Frans natuurlijk ook niet, je kunt niet veel doen zo.
Het is in ieder geval wel goed geregeld zo met ook het contact met een Nederlandse arts. Gelukkig is iedereen zo vriendelijk. Ach, mischien kun je nog latin leren dansen Frans, zo bij de locals in zo'n plaatsje :-))))
Sterkte in ieder geval en beterschap!

Liefs van ons viertjes,

Morten

Yvonne Slotboom van Vroonhoven

Frans in een gritty bar, ik zie het wel voor me!
Hopelijk houden jullie samen de lol er in in deze rare situatie. Een fikse wijziging in de vakantieplanning.

Beterschap voor nu en straks veilig thuis!
Yvonne

monique en frans

hoi allemaal,

ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor jullie medeleven. Inmiddels heb ik het ziekenhuis mogen verlaten en lig ik in het hotel met internet :). Binnenkort volgt er een update op de site.

Een dikke knuffel voor jullie allemaal.

coby

net gelezen van ontslag ziekenhuis, gelukkig een stapje vooruit met genezing, hopelijk kunnen jullie samen nog wat van de omgeving genieten groetjes en sterkte Pa en Ma

Morten en Sas

Jeetje, wat een verhaal weer! Gelukkig ben je wel weer uit het ziekenhuis en kunnen jullie samen weer op pad. Hopenlijk kunnen jullie toch nog weer wat gaan genieten van de vakantie!

Anne-Marieke

Hoi Monique en Frans, goed nieuws om te lezen dat Monique uit het ziekenhuis is.Fijn dat jullie samen weer , aangepast:) , de route kunnen vervolgen. Monique een goed herstel gewenst en samen een mooie alternatieve route en vakantie gewenst! Groetjes, Anne-Marieke

Carla & Arno

Tjee wat een verhaal en wat een geregel. Hopelijk verloopt het herstel voorspoedig zodat jullie samen toch nog wat kunnen ondernemen. Doe rustig aan en probeer ondanks alles toch te genieten.

Jules en Miep

Dag Monique en Frans,
Wat een fijn bericht, dat je uit het ziekenhuis bent.
Wat een strubbelingen! We hopen dat het verder goed met je zal gaan, en jullie toch nog kunnen genieten.Sterkte met alles, groetjes Jules en Miep

Mariette

gelukkig heb je het ziekenhuis weer verlaten en nu maar hopen dat het elke dag weer wat beter gaat en dat jullie de komende 2 weken toch nog een beetje kunnen genieten en wat kunnen zien van het land. Doe rustig aan. Groetjes

Sjef en Riet

Wat een pech !! ! Fijn dat Monique weer uit het ziekenhuis is Hopen dat jullie toch nog een beetje kunnen genieten . Groetjes Sof enRiet.

Birgit

Hey you guys,
do you remember me from the " Guantanamera"? I just seekes through my pictures and discovered (again) that you too have a blog. And what do I have to notice? A thrombosis? Monique I hope you are doing fine now!!

How was your trip so far in Ecuador, how was driving on your own?

I arrived back to Germany after a few more days in Lima, in betweenI started my new work, that´s really great.

Groetjes Birgit

John Morris

Heb je een lening nodig om de rekening te betalen? Neem contact met ons op, want we geven een lening vanaf 2%. We geven ook een lange en korte lening voor meer info. Neem contact met ons op via e-mail jm707279@gmail.com. Je kunt ook contact met ons opnemen via whatsapp : +393924698291 voor meer info